Preot si cersetor

M-a pus ulysses creative writing de-am intrat azi pe net si am aflat ca ma in creative writing ireland.

Nu m-am putut abtine sa nu ma gandesc ce asemanari exista intre cersetoarea din Deva si un preot obisnuit. Atat cersetorul cat si preotul folosesc mijloace prin care distorsioneaza perceptia publicului asupra realitatii. Cersetoarea merge stramb si cocosat pentru a sugera ca e bolnava, preotul foloseste argumentul primei cauze ca sa sugereze ca e absolut rational ca crezi ca prima cauza are un fiu care s-a sinucis pentru pacatele noastre ce vin din Farsa Originara jucata de un zeu sadic creatiei sale. Cersetoarea se imbraca saracacios ca sa arate ca are nevoie de bani, iar preotul vorbeste mieros ca sa arate ca e plin de smerenie si evlavie. Ambii vor bani. Ambii o duc bine pe spinarea altora. Mi-e lene sa mai continui cu analogiile asa ca inchei prezentandu-va diferenta dintre cele 2 personaje.

Cersetoarea a incheiat „interviul” spunand: „Cine vrea sa-mi dea bine, cine nu, Dumnezeu sa-i dea sanatate”. Cu alte cuvinte „Cine ma crede bine, cine nu, Dumnezeu sa-i dea sanatate”. Preotul crestin, mai ales daca e ortodox, ar fi terminat cu „Cine vrea sa ma creada bine, cine nu, sa-l la Dracu. Pe vecie.” Un nationalist fundamentalist bine vazut in Romania, Petre Tutea, spunea candva „Diferenta dintre o baba murdara pe picioare care sta ingenunchiata in fata icoanei Macii Domnului si un laureat al premiului Nobel care este ateu e urmatoarea : Baba este om pe cand laureatul Nobel este un dihor, si dihor va si muri”. Parafrazandu-l pot spune „Diferenta dintre un cersetor ce pretinde a fi bolnav si un preot ce pretinde a fi sanatos e urmatoarea: cersetorul e om pe cand preotul e un vierme in sutana, si vierme va muri”.

7 comentarii la „Preot si cersetor”

  1. Vred că circulăm pe alte căi.
    Unde aţi văzut cerşetor care să te binecuvânteze şi preot care să te înjure?
    Cred că sînt destui care atunci cînd nu au dat cerşetorului acesta a început să-i blesteme.
    Cât despre preoţi, dacă dai auzi ceva de genul „Dumnezeu să-ţi înroarcă/răsplătească însutit”.
    Aţi cam inversat rolurile după propriile frustrări, poate.
    Nu cred că este cazul să faceţi o apologie a cerşitului.

  2. In mod sigur circulam pe alte cai. Dumneavoastra pe a ilogicii. De unde si pana unde acest articol e o apologie a cersitului? Numai in ilogica crestina daca A e mai rau decat B atunci B este bun. Articolul spune doar ca un preot e mai rau decat un cersetor, in nici un caz ca cersetoria e buna.
    In realitatea inconjuratoare am vazut cersetori care te binecuvinteaza si preoti care injura. Se vad si la televizor (nu pe Trinitas evident). Oricum nu conteaza ca n-are nici un efect, nu se schimba legile universului ca asa vrea cineva dintr-un colt de strada.
    Preotii spun „dumnezeu sa-ti intoarca…” ca doar nu dau de la ei… spun asta ca stiu ca prostii pun botul si spera ca un zeu inexistent o sa-i rasplateasca ca ajuta cea mai josnica categorie (sic!) sociala. Cat despre faptul ca cersetorul blesteama daca nu dai… din cate stiu, pedeapsa pentru necredinta este, conform preotilor, eternitatea in iad. Deci daca nu le dai mintea sa ti-o faca chiselita ca apoi sa cotizezi ca boul la prosperitatea lor, preotii iti ureaza „de bine” la fel ca un cersetor care blesteama cand nu le dai.
    Data viitoare fiti putin mai atenta la ce spune articolul si nu va speriati de gandul ca preotul la care va spovediti s-ar putea sa fie un jeg uman. Uitati cate greseli de logica ati facut. E pacat… mare pacat!

  3. Că „un preot e mai rau decat un cersetor”-asta este doar o opinie ce vă aparţine, sînt pline blogurile de adevăruri personale.

    Dacă tot l-aţi citat pe Petre Ţuţea, am să-l citez şi eu:

    „Mi-am dat seama ca singura definitie completa a omului este data de teologie: omul este fiinta religioasa. Filozofia si stiintele sunt ancore in calea omului. Singura credinta este descoperitoarea caii adevarate, care este calea spre Dumnezeu. De aceea, am un mare regret: regretul de a nu fi fost teolog; regretul ca nu am realizat in mine un mare teolog. In afara de teologie, se face onanie de prestigiu”.

  4. Mare e gradina ilogicii. Chiar si afirmatia ca „e o opinie ce va apartine” e o opinie ce va apartine. Va anulati propriile afirmatii. Exista insa opinii indreptatite si opinii neindreptatite. Am prezentate argumente pentru care cred ca opinia mea este indreptatita. Replica ce-o tot primesc de la dumneavoastra este „ba nu”. Nici o replica de-a dumneavoastra nu contine contra-argumente, doar acuzatia ca e parerea mea. Nu e imoral sa ma acuzati de ceea ce dumneavoastra insiva faceti, si anume sa aveti pareri personale?

    Iar eu l-am citat pe Petre Tutea si ca sa arat ineptia pe care a debitat-o si la ce concluzii monstruoase putem ajunge daca luam „modelul Petre Tutea”. Si vorbele lui Petre Tutea sunt opinii personale, nu? Sunt convins insa ca nu i-ati fi dat aceeasi replica precum cea pe care mi-ati dat-o, nu-i asa?

    Legat de teologie am si eu un citat, din partea unui anonim de data asta: „Intotdeauna este cineva care stie mai multa teologie decat tine; cantitatea de non-sens pe care o poate debita un om despre ceva ce nu exista este infinita”.

    Va invit sa faceti un exercitiu. Adevarul unor vorbe nu tine de cine le spune, asa ca imaginati-va ca un imam musulman va spune urmatoarele:
    Mi-am dat seama ca singura definitie completa a omului este data de teologia islamica: omul este fiinta religioasa. Filozofia si stiintele sunt ancore in calea omului. Singura credinta este descoperitoarea caii adevarate, care este calea spre Allah. De aceea, am un mare regret: regretul de a nu fi fost teolog al Islamului; regretul ca nu am realizat in mine un mare teolog. In afara de teologia islamica, se face onanie de prestigiu”.
    Nu-i asa ca acum pare o prostie? Sau cel mult o parere personala, cum spuneati?

  5. Mare e grădina Domnului…
    După câte observ Îl negaţi pe Dumnezeu, dar nu puteţi să-L combateţi.

    Nu o să intru în polemici. E clar, mintea dumneavoastră e setată pe alte lungimi de undă.

    E şi ăsta un alt blog care aruncă praf în ochi, dacă „teologhisirea” vi se pare ceva peste puteri de ce mai scrieţi articole tangenţiale? Să fi fost măcar argumentate ştiinţific.

  6. Teologhisirea mi se pare pierdere de vreme. E scris clar: „non-sens”. De unde si pana unde ati dedus ca mi s-ar parea ceva peste puteri?

    Zeul in care credeti dumneavoastra e combatut pe larg in tot blogul. Nu am pretentia sa-l neg pe Dumnezeu ci doar pe zeul crestin. Sunt convins insa ca nu faceti diferenta si pentru dumneavoastra e aceeasi mancare de peste.

    Argumentele stiintifice sunt neaparat logice. Argumentele mele nu sunt stiintifice, dar sunt logice. Asa ca le-ati putea combate cu usurinta, daca letargia mentala impusa de mersul regulat la biserica nu v-ar fi atrofiat simtul critic. Dupa 3 comentarii nu avei a spune decat „ba pe’a matii”. Dupa ce v-am aratat cat de imorala sunteti in demersul dvs.

    Daca ati vedea un argument stiintific l-ati recunoaste? 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *