Open your eyes, free your mind

Directori de scoala: Micromanagerul

In timpul Revolutiei din Decembrie directorul Scolii nr. 3 din Cluj, fiind plecat in vizita la rudele sale din Timisoara, a fost cuprins de febra revolutionara si s-a alaturat demonstrantilor. Din pacate a fost rapus de gloantele trase la ordinul Comandantului Suprem sau al celor care au organizat lovitura de stat, in functie de teoria la care tu, draga cititorule, ai subscris. Astfel, la reluarea scolii, Inspectoratul Scolar Cluj a trimis pentru ocuparea postului pe domnul Calistrat Ehovache care condusese cu multi ani in urma Scoala Filologica „Sofia” din Atena, de unde fusese dat afara cu forta in urma unei revolte conduse de Epic Uropolidis si Fredeas Niceatos.

Foarte convins de eficacitatea metodelor sale, in ciuda esecului elen, domnul Director Ehovache si-a pornit activitatea la scoala nr. 3 cu o ampla restructurare organizatorica. In primul rand s-au montat camere de luat vederi in fiecare colt al tuturor camerelor din scoala inclusiv in toalete, unde se intamplau cele mai mari acte de indisciplina. Cel putin asta era convingerea domnului director. Fiecare din camerele de luat vederi era conectata la un computer si un monitor. Computerul procesa imaginile captate si alerta directorul acustic si vizual fiecare cadru care corespundea unor tipare configurate de domnul director. Se zvonea ca software-ul care rula pe calculator fusese dezvoltat personal de catre director folosind Ruby in decurs de doar o luna, doua saptamini pentru invatarea limbajului, doua pentru realizarea efectiva a software-ului. Directorul era, evident, un tip foarte destept.

Restructurarea organizatorica a folosit masiv tehnica moderna astfel incat profesorii aveau cataloage electronice, conectate wireless la serverul aflat in cancelarie. Elevii au fost obligati sa renunte la caietele din hartie, fiecare fiind dotat cu un laptop folosit la stocarea tuturor informatiilor legate de scoala: teme, lucrari, notele primite, comunicari catre parinti.  Laptopurile ascundeau un secret nestiut de nimeni: erau conectate in permanenta la serverul directorului.

Cu noul sistem totul parea sa functioneze perfect la scoala nr. 3 din Cluj. Elevii nu mai fumau in toalete, fetele si baietii nu se mai sarutau pe holuri, iar parintii erau multumiti ca stiau tot timpul nivelul copiilor doar prin consultarea laptop-ului pe care acestia il primisera. La un moment dat insa, Sacroteanu, unul din elevi a observat ca la matematica avea nota 5 in loc de 9 asa cum isi amintea ca primise la ultima lucrare. Si profesoara de matematica isi amintea ca nota acestuia fusese 9 insa 2 calculatoare (catalogul electronic si laptopul elevului) nu puteau gresi.

Elevul Sacroteanu, oarecum convins de acuratetea memoriei sale, solicita o audienta directorului Ehovache pentru a se asigura ca software-ul si server-ul functioneaza corect, si ca nu pot exista erori de functionare. Director l-a asigurat pe elev ca nu exista riscuri de eroare in functionarea sistemului pe care-l pusese la punct. Fisierele de log si arhivele back-up aratau toate nota 5 la matematica si nici urma de interventie asupra sistemului.

Scepticismul il macina insa pe Sacroteanu care incepu sa vorbeasca si colegilor sai despre, ceea ce numea el, „anomalia notei la matematica”. Afland de patania lui Sacroteanu, unii elevi si-au adus aminte si ei de evenimente similare. Unul din cei mai buni fotbalisti din scoala se trezise cu nota 7 la sport, iar cativa din copii cei mai cuminti s-au ales cu batai zdravene din partea parintilor care au vazut trecut in laptop mesaje de la profesori cum ca au acestia au fost prinsi fumand in spatele salii de sport. Altii insa nu aveau probleme, ba din contra. Georgica, spaima scolii, a observat ca in saptamana in care batuse 3 colegi de la o clasa mai mare a primit note maxime la fizica si chimie, materii pe care le ura din tot sufletul.

Au inceput discutii intre elevi, cei ce se simteau nedreptatiti il acuzau pe director ca umbla la datele de pe calculatoare si ca nu are ca scop bunastarea scolii nr. 3 din Cluj, iar cei avantajati de noua stare de lucruri afirmau ca, un om de inteligenta directorului Ehovache are in mod sigur un plan dupa care se ghideaza atunci cand face aceste miscari. Ideea planului directorului a prins radacini in mintea multor elevi care au inceput sa lanseze teorii care mai de care mai mirobolante cu privire la continutul planului directorului, de la idei generale conform carora directorul cauta schimbarea unor anumite comportamente ale elevilor, sau dorea ca acestia sa urmeze o anumita cale pina la unele foarte specifice ajungand la nivel de individual. Spre exemplu elevul Andrei Pavelescu credea ca planul directorului era ca scoala nr. 3 din Cluj sa devina cea mai buna scoala din tara si ca fiecare elev era indrumat spre un anume domeniu de studiu care era considerat de directorul Ehovache cel mai potrivit pentru acel elev.

Ipotezele planurilor generale era abandonate pentru lipsa lor de utilitate practica. Insa cele specifice… atrageau adepti. Adepti care adaptau, il sintetizau si pe baza caruiau creeau predictii. Spre exemplu nota 5 la sport insemna ca elevul trebuie sa se antreneze mai mult. Uneori. Alteori insemna ca elevul trebuie sa se concentreze mai putin pe sport, unde evident nu avea sanse se obtina medie mare, si sa-si canalizeze energia pe alt domeniu. Uneori o nota mica la o materie era asociata cu faptul ca elevul se sarutase cu o colega in urma cu cateva zile. Uneori asocierile erau duse la extrem, lipsa unui nasture de la uniforma scolii fiind asociata cu nota 7 la fizica sau 9 la geografie.

Zeci de grupuri s-au format in scoala, fiecare considerand ca aflasera Misterul Planului directorului Ehovache. Exista insa si un grup al celor care nu credeau in existenta unui plan al directorului. Dintre acestia unii credeau ca directorul era un maniac cu probleme psihice, altii ca software-ul fusese creat si avea parametri aleatori. Rand pe rand elevii din grupul „scepticilor” isi cerea transferul la alta scoala, unde ei sa fie cei ce controleaza ce materii vor sa urmeze, ce vor face dupa terminarea scolii, daca sa fumeze sau nu. Iar cei ce au ramas la scoala directorului Ehovache au continuat sa pastreze laptopul primit de la scoala, sa-si imagineze care este locul lor in planul misterios si ce pot face pentru ca directorul Ehovache sa fie mandru de ei. Acum, la 20 de ani de la Revolutie au ajuns directori in firme de renume, membrii ai Guvernului, parlamentari de unde incearca legiferarea Planului Ehovache asa cum l-au inteles cand erau elevi. Iar cand intalnesc fosti colegi transferati la alte scoli sunt cuprinsi de scarba caci acestia au ales sa plece ca sa poata fuma in voie si ca se pupe neintrerupti pe holurile scolilor. Sau se simt obligati sa fie scarbiti, caci inca isi cara laptopul primit in scoala iar acesta este in permanenta conectat la serverul directorului Ehovache.

Din seria „Directori de scoala”: Idiotul si Sadicul.

One Response to “Directori de scoala: Micromanagerul”

  1. straycat spune:

    Genial, o chestie interesanta si aici http://en.wikipedia.org/wiki/The_answer_to_life,_the_universe_and_everything#Answer_to_Life.2C_the_Universe.2C_and_Everything_.2842.29

    Sau cum sa zici un numar si o gramada de oameni sa-si dea cu presupusul cum ai ajuns la numarul ala.

Lasa un comentariu