… nu se reduce pretul, in mod obligatoriu, bai mancatorilor de cacapitalism pe paine! Piata face pretul, nu asta spune liberalismul? Daca piata suporta un pret de 10RON/litru de benzina, la pretul asta se va vinde. E irelevanta compozitia acelor 10 lei; pot fi 9 lei costuri de productie si 1 leu profit sau 1 leu costuri de productie si 9 lei profit.
Daca statul reduce accizele la benzina probabil ca OMV va scade pretul ca sa vanda mai mult. Si o va face gradual. Cei ce-o conduc vor teoretiza: „Daca scadem pretul cu 10 bani obtinem mai mult profit sau mai putin?”, apoi vor testa teoria si, daca obtin mai mult profit, vor incerca din nou. Nu e profitul scopul suprem in capitalism? Doar nu va imaginati c-or sa vorbeasca managerii in sedinta, tampenia de mai jos:
– Victorie, statul a renuntat la acciza pe benzina, anunta CEO-ul. Cu cat trebuie sa vindem benzina ca sa pastram acelasi profit de pana acum?
– Cu 2 lei, sefu’!, zice Directorul Financiar.
– S-a facut! De maine, benzina e 2 lei, zise CEO-ul frecandu-si mainile de bucurie.
Se precipita niste fenomene numa’ bune de dat peste bot tonetarilor prosti, dar si pr’etinilor austrieni de la stat sau de la privata.
Nu e directie pe care sa nu fi marsat giurgea&friends care sa nu le aduca crampoane in gura… de la evaziune&off shore, pana la „investitii”.
sunt cam confuzati baietii de la miscarea anti-taxe. pe de alta parte, lipsa de consecventa e caracteristica speciei umane in totalitate. toti vrem reguli/libertate pana cand regulile/libertatea inceteaza sa ne aduca beneficii.
Ultima perlă…
„Vom reinventa Autoritatea Antitrust şi redescoperi Protecţia Consumatorului – pilonii de bază ai capitalismului concurenţial.”
🙂
Sunt si ei oameni, lipsiti de principii si inconsecventi. Lupta din greu impotriva Protectiei Consumatorului de Job-uri dar vor sa infiinteze Protectia Consumatorului; vor ca firmele sa aiba libertate totala si sa urmareasca profitul cu orice pret dar sa nu formeze trusturi pentru cresterea profitului.
Caragiale ar avea material pentru vreo 3 piese cu ce scrie Giurgea pe blog.
In 2010, pretul unui litru de benzina calculat in euro (fara taxe) a crescut cu 21%, procent mai mic decat cel inregistrat in Germania ( 35,5%), Franta ( 31,4%) sau Marea Britanie ( 30%).